vineri, 14 martie 2014

INTERCULTURAL HORIZONS: CÉSAR AUGUSTO VALDIVIA CARRASCO (PERU)

LOS NIÑOS DE MI PAIS!

…Y lloré solo
en mi soledad vacía.

Los vi muertos, tumbados,
con heridas vivas
y mis lágrimas cayeron
sobre el cascajo del camino
y entre piedras nacieron flores negras.

Caminos que alguna vez
saciaron ansia de amor por mi tierra.

...Y esas lágrimas
en los despertares de una noche que no termina
se tiñeron de sangre, convirtiéronse en vinagre.

...Y lloré solo
en mi soledad vacía.

Los vi vivos, levantados
y con heridas muertas,
y mis ansias de amor
cayeron sobre el cemento frío,
y se tiñeron de sangre
y en cemento frío nacieron, otra vez, flores negras.

...Y lloré solo
en mi soledad vacía.

Los vi muertos, tumbados,
con heridas vivas.

Los niños de mi país!

COPIII DIN ŢARA MEA!

...Şi voi plânge singur
în singurătatea-mi pustie

I-am văzut morţi, îngropaţi,
cu răni vii
şi lacrimile mele vor cădea
peste pietrişul drumului
şi între pietre se vor naşte flori negre.

Drumuri care de fiecare dată
vor îndestula pofta de dragoste pentru pământul meu.

...Şi acele lacrimi
în trezirile unei nopţi fără sfârşit
se vor înroşi de sânge, prefăcându-se în oţet.

...Şi voi plânge singur
în singurătatea-mi pustie.

I-am văzut vii, înălţaţi
şi cu răni moarte,
şi pofta mea de dragoste
va cădea pe cimentul rece,
şi se va înroşi de sânge
şi în cimentul rece se vor naşte, altă dată, flori negre.

...Şi voi plânge singur
în singurătatea-mi pustie.

I-am văzut morţi, îngropaţi,
cu răni vii.

Pe copiii din ţara mea!
PERFILE CULTURAL
     César Augusto Valdivia Carrasco, (Ayacucho, Perú 1953), especializado en las Artes Gráficas como diseñador gráfico y diagramador, además en la edición y publicación de libros y revistas. Trabajó como gerente de producción en la importante Editorial e Imprenta Desa de Lima, ac-tualmente trabaja en el área de producción de la Editorial Universitaria de la Universidad Ricardo Palma desde el 2001. Es autodidacta en literatura, poesía y narrativa; a publicado en el 2012 su primer libro Pensares y sentires / Poesía cuento. Es colaborador de HLC desde el 2014.

PROFIL CULTURAL
     César Augusto Valdivia Carrasco, (Ayacucho, Perú 1953), specializat în arte grafice şi, de asemenea, în editarea şi publicarea de cărţi şi reviste. A lucrat ca manager de producţie la importanta editură Desa din Lima, iar din anul 2001 lucrează la Editura Universitară a Universităţii Ricardo Palma. Autodidact în domeniul literaturii, poeziei şi al prozei. A debutat în 2012 cu volumul de versuri Pensares y sentires / Poesía cuento  (Gânduri şi sentimente / Poezia – poveste). Din anul 2014 este colaborator al revistei “Orizont literar contemporan”. 
     Traducere de Daniel Dragomirescu

Niciun comentariu: